2012年7月6日 星期五

價值投資法的進化 (Capital Weekly - 7月6日)

最近A-Level放榜,接著又有文憑試放榜,大學學位競爭激烈。 政府為減低失業率,辦學機構為爭取利潤,紛紛開辦五花八門的升學途徑。 至於畢業後的年青人是否真的能找到工作,卻並非他們最關心的事,反正找不到也還有可持續進修的途徑。 只是,即使同學們能順利升讀大學,畢業後也仍要面對學歷貶值的現實。

去槓桿化時代已展開,經濟增長放慢,大學生已供過於求。 起薪點表面上升,但在計及通漲後,基本上只是原地踏步。 不少年輕人喜歡獨立,基本上近乎是餐搵餐食,無法有效儲錢和投資。 人工停滯,物價飛升,就連中產也漸漸草根化。 單靠打工,每年加些少人工,就連通漲都追不到。 眼見上一輩的人賣樓一轉手就賺幾十萬,甚至過百萬,心中更感到不是味兒。

生於亂世的這班年青人,各種環境因素都對他們非常不利。 安份守己去打一份工,可能已並非最佳的出路。 我認為,即使是節衣縮食也好,先與父母同住也好,每月千方百計都必須要有錢剩作投資,否則只會漸漸變成在職貧窮。

公司盈利增長放緩,股市估值也已相應下調。 很多以往倚賴內需概念而享有高估值的所謂增長股,股價已經歷洗倉式的下跌。 倚賴過度借貸消費支撐的經濟模式,已暫時告一段落。 在可見的將來,除了炒作,股價似乎已難單純因為盈利增長而節節上升。 採取時間損耗對自己有利的option策略,加上持有下行風險低的核心持股,今後可能比傳統的價值投資法更為有效。

6 則留言:

  1. 以前大學生出黎人工一萬, 而家大學生出黎又係一萬, 其實變相少左人工囉....

    回覆刪除
    回覆
    1. 我果個年代SARS通縮,$6000都大把人爭住做. 我自己當時搵$7500,但感覺都冇而家搵$10000咁慘.

      刪除
  2. 你係sars年代出黎做野....
    其實同我一樣呢

    回覆刪除
    回覆
    1. 我原本以為我地呢一代生不逄時,畢業遇SARS,儲到些少錢又遇到海嘯,但似乎新既呢一代仲更加艱難.

      刪除
  3. 對上既一代(六七十後), 由於受到九七影響, 比佢地更上既一代好多都走去移民, 令好多中高層職位真空,結果班六七十後好快就升到上管理層位置, 佢地坐定左, 薪高糧準又唔使做, 梗係坐到退休先,因為呢批「老屎忽」,令到好多八十後升職加薪無望, 令到而家既職場好多呢類人, 靠九七坐上高位, 其實能力上根本未達標。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我係尾期70後,啲老闆要移民都一早移了。 起薪點低,唯有不斷跳槽去加自己人工囉。 不過,講到尾最緊要係外快,自己要有給自己收入的能力。 =)

      刪除